zaświadczenie

Niezaleganie w podatkach może być ważną informacją dotyczącą stanu Twojego biznesu. Co w przypadku, kiedy kontrahent chce, udokumentowania dotyczącego naszego niezalegania w podatkach. Zaświadczenie o niezaleganiu podatkowym w urzędzie skarbowym lub innym świadczą o wiarygodności twojej firmy. Przekonaj się w jaki sposób je zdobyć. 

Przeczytaj też: https://www.ipo.pl/niezaleganie-w-podatkach-zdobadz-zaswiadczenie/ 

Niezaleganie w podatkach – zaświadczenie 

Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub te stwierdzające zaległość podatkową jest to potwierdzenie naszej aktualnej sytuacji podatkowej.

Urząd wydaje nam zaświadczenie:

  • gdy takie potwierdzenie wynika z przepisów,
  • kiedy zależy nam na poświadczeniu swojej sytuacji podatkowej.

Niezaleganie w podatkach – urząd skarbowy 

Od rodzaju podatku zależy to do jakiego urzędu złożymy wniosek. W celu dostania zaświadczenia w sprawie PIT, CIT, VAT – musimy złożyć kompletny wniosek w Urzędzie Skarbowym.

W przypadku podatku od nieruchomości, środków transportowych –  domenę w tej sprawię przejmuje urzędu miasta lub gminy.

Urzędy marszałkowskie przyjmują wnioski, które dotyczą opłaty za korzystanie ze środowiska.

We wniosku musimy dokładnie napisać jakie jakie informacje mają zostać potwierdzone przez urząd w zaświadczeniu. Nic jednak nie jest pewne i możemy się spotykać z odmową Urzędu Skarbowego czy innego urzędu. Może wystąpić sytuacja, że po złożeniu wniosku o niezaleganie w podatkach, a w trakcie weryfikacji ujawnione zostaną zaległości.

Zaświadczenie o wysokości zaległości

Urząd wydaje takie zaświadczenie na jeśli żąda/żądają tego:

  • instytucje, które udzielają kredytów i działają na podstawie ustaw (są to np. banki),
  • kontrahenci firmy, a także dzierżawcy i użytkownicy nieruchomości,
  • wspólnik spółki cywilnej, 
  • wspólnik spółki jawnej, 
  • wspólnik spółki partnerskiej, 
  • wspólnik spółki komandytowej, 
  • wspólnik komandytowo-akcyjnej.,
  • małżonek/małżonka, kiedy nie ma wspólności majątkowej.

Zaświadczenie potwierdzające sytuację podatkową zostaje wystawione przez urząd w ciągu 7 dni. Taki dokument zostaje przesłany pocztą tradycyjną lub elektroniczną. Istnieje również możliwość odbioru dokumentu w urzędzie. Zaświadczenie potwierdza naszą sytuację podatkową od dnia jego wydania. Dokument traci ważność, w momencie, kiedy nasza sytuacja się zmienia.

Zobacz też: http://www.gminess.pl/jak-przeprowadzic-zmiane-danych-w-firmie/ 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here